ספר הרב יואל

מגדים

בס"ד אלול תשפ"ב
13 בספטמבר 2022

ספר הרב יואל

שלום רב לאוהבי תורתך,

מערכת מגדים החליטה להוציא גיליון מגדים מיוחד לכבודו של הרב יואל בן נון שעמד על ערש צמיחתה של 'מהפכת התנ"ך' בישיבת הר עציון ובמכללת הרצוג, המשיך לתרום לאורך שנים רבות להתפתחותה בכתב ובע"פ, ושימש כחבר מערכת מגדים וככותב מרכזי בכתב העת מתחילת דרכו.

כדי לעבור מהרעיון לביצוע הוקמה מערכת מיוחדת עבור גיליון זה, שתעבוד במקביל ובשיתוף עם המערכת הקבועה, ועליה נמנים; יוסי עופר, יוני גרוסמן, שוקי רייס ויואב ברזלי. המערכת שהתכנסה לאחרונה התוותה קווים עיקריים למבנה הספר ולאופי המאמרים שישולבו בו.

הכוונה הכללית היא לפנות אליכם – כותבים שמכירים ומעריכים את 'תורתו' של הרב יואל -ולבקש מכם לשלוח אלינו מאמר שמתייחס בצורה כזו או אחרת (הרחבה, חיזוק, דיוק בדברים או מחלוקת לשם שמיים) לדברים שכתב או לימד הרב יואל, או לנושאים שמשיקים לדבריו בתחומים השונים של תורתו רבת הענפים.

בין התחומים הרבים שמזוהים עם דרכו של הרב יואל בלימוד התנ"ך על פי פשוטו, ניתן לציין נושאים כמו: סדר ומבנה במקרא, ארכיאולוגיה, היסטוריה וריאליה בתנ"ך, ענייני לשון, פרשנות חז"ל למקרא, ביתא ישראל, תיאולוגיה מקראית ועוד.
בהתאם למאמרים שיגיעו אלינו, נושאים אלה יהפכו לשערים בספר שאנו מקווים להוציא לאור בעוד כשנתיים (תלוי בהיענות שלכם).

בתחילת הספר אנו מקווים להציג גם מאמר שיסקור את דרכו ושיטתו של הרב יואל בלימוד התנ"ך והנחלתו לרבים. וכן רשימה ביבליוגרפית של ספריו ומאמריו (כמקובל בספרי יובל).

[** בשלב זה, לא שיתפנו את רב יואל בסוד העניין ואנו מתכוונים לעשות זאת בהמשך, לאחר שנראה שתוכנית הספר מתחילה לקרום עור וגידים.]

_________________

לאחר ההקדמה הכללית הנ"ל, הנה הפנייה האישית:

נשמח לקבל ממך מאמר עבור גיליון מגדים המיוחד לכבודו של הרב יואל בן נון, על פי קווי המתאר הכלליים והנושאים שהוזכרו לעיל (נשמח גם לקבל הערות והצעות לשיפור).

על מנת שנוכל להתקדם בתהליך, אנו מבקשים לקבל תשובה עקרונית, עם נושא המאמר, עד חנוכה הקרוב [ר"ח טבת הקרוב, 25.12] ואת המאמר עצמו אנחנו מבקשים לקבל עד סוף תשפ"ג.
היקף המאמר – עד 8,000 מילים.
המאמרים יעברו לקטורה של מערכת מגדים, כמקובל.

מחכים לתשובתך, בברכה ותודה,
יואב ברזלי / מערכת מגדים